Корекційна та профілактична робота з учнями схильними до девіантної поведінки

1.Виявлення дітей, які мають труднощі в навчанні, проблеми в поведінці й ознаки емоційних розладів, включає:

-​бесіди з класоводами, класними керівниками та вчителями – предметниками;

-​спостереження в класах;

-​тестування, соціометричні дослідження, аналіз анкет школярів;

-​бесіди та консультації для батьків, діти які мають труднощі в навчанні, проблеми в поведінці та ознаки емоційних розладів.

2.Визначення причин труднощів учнів можливе через:

-​індивідуальні обстеження цих дітей (тестування, бесіди, інтерв’ю);

-​функціональний аналіз проблем дитини, виявлення головних причин, які обумовлюють труднощі;

-​визначення виду девіантної поведінки та міри небезпеки.

3. Можливі шляхи подолання труднощів:

-​переадресування до спеціалістів – дитячого психоневролога,

-​психотерапевта, в соціальні служби;

-​індивідуальна чи групова психолого–педагогічна корекція;

-​робота психолога із сім’єю: рекомендації щодо перебудови сімейних стосунків, зміни стилю виховання;

-​рекомендації учителям про вибір індивідуального педагогічного стилю спілкування з певною дитиною;

-​зниження вимог до виконання навчальної програми;

-​тимчасовий перехід на індивідуальну “ домашню ” форму навчання;

-​зміна дитячого колективу;

-​переведення до іншого вчителя;

-​заохочення до позашкільної діяльності, створення «ситуації успіху»;

-​допомога сім’ї з боку вчителів, соціальних педагогів, служб з охорони дитинства;

-​клопотання про позбавлення батьківських прав.

4. Психологічна просвіта вчителів та батьків включає:

-​психолого–педагогічні семінари: «Емоційні розлади в дітей», «Фактори, які впливають на суїцидальну поведінку в молодому віці», «Шляхи допомоги при потенційному суїциді».

-​виступи на батьківських зборах, «батьківських університетах», де в узагальненому вигляді повідомляються дані, отримані в результаті психологічних досліджень, пропонують рекомендації для поліпшення емоційного клімату сім’ї, запобігання та корекції емоційних дитячих розладів, шляхи профілактики суїциду. На індивідуальні консультації

-​запрошуються батьки дітей, які схильні до девіантної поведінки.

5. Робота практичного психолога з педагогічним колективом:

-​психолого–педагогічний консиліум чи спеціальна рада, присвячена профілактиці суїцидів. Під час підготовки до педради проводиться вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, розподілу ролей, виявлення учнів, які займають статус лідерів чи аутсайдерів і складання списків по кожному класу;

-​індивідуальні бесіди та консультації з педагогами за результатами тестувань, спостережень, рекомендації щодо вибору адекватних методів педагогічного впливу стосовно класу в цілому і окремих учнів;

-​педагогічні консиліуми по окремих учнях;

-​участь у розробці заходів з наданням допомоги дітям із соціально–неблагонадійних сімей.

6. Корекційні заходи з учнями:

-​групи психологічної корекції, тренінгові групи із залученням дітей, які виявили схильність до емоційних розладів;

-​групові та індивідуальні консультації з учнями;

-​окремі елементи соціально–психологічного тренінгу з групою учнів;

-​розбір кризових ситуацій в колективі класу.

7. Робота з батьками:

-​виступи на батьківських зборах;

-​зустрічі з членами сім’ї;

-​індивідуальне консультування: рекомендації з налагодження дитячо-батьківських стосунків, зміни, у разі необхідності, стилю виховання;

-​переадресування до інших спеціалістів.

Кiлькiсть переглядiв: 80

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.